Vieraskirja

Hei vierailija

Voit jättää viestin vieraskirjaani

Kiitos viestistäsi

24 Viestiä »

Jätä viesti


115

Viesti @ col

05.01.2012 @ 4:00

Vielä tämä pointti että Suomi on suurien etäisyyksien maa, ja kun tällä hetkellä Kuopion kokoisessa kaupungissa keskimääräinen partion saapumisaika on 16 minuuttia siitä kun viesti on toimitettu partiolle niin en edes uskalla arvata kauanko esimerkiksi jossain lapissa tai itärajan pikkukylässä poliisin tulo kestää.

Tuo 16 minuuttia on aivan liian pitkä aika esimerkiksi jos olet väkivaltaisen jengin motittama.

87

Viesti @ Juha

08.11.2011 @ 16:17

Sivut hyvästä aiheesta, ihan hyvän oloisia artikkeleita kanssa, ulkomuotoa ja sijoittelua, kuvitusta voisi kyllä vähän kehittää käyttäjä ystävällisempää suuntaan ja näkyvyyttäkin sivusto / aihepiiri tarvisi. Koska, sivustoa lainaten:

“Jokainen on ensi kädessä ja ensi hädässä vastuussa omasta ja läheistensä turvallisuudesta. Tämä ei mitenkään vähennä jokaisen velvollisuutta aktiivisesti välttää ja väistää väkivaltatilanteita ja pyrkiä saamaan poliisia tai järjestyksenvalvojaa paikalle ennen kuin pahaa tapahtuu. Mutta jos pahin tapahtuu, on jokaisella oikeus ja todellinen mahdollisuus suojella henkeä, terveyttä ja kohtuulliseksi katsottavassa määrin myös omaisuutta, tarvittaessa jopa hengenvaarallista voimaa käyttäen.”

Ja tämän asian pitäisi suomalaisten alkaa pikkuhiljaa sisäistämään faktaksi eikä “tappoasehullujen väkivalta fantasioinniksi”….. Koska kun tämä nykyisen tyylinen “maahanmuutto” vaan kokoajan kiihtyy, tuoden tänne ongelmallista ainesta, samoin kun huumeongelmat ja narkomaanien aiheuttamat laittomuudet kokoajan pahenevat samalla kun mielenterveyspotilaat passitetaan kaikki avohoitoon, myös ne väkivaltaiset laitostapaukset on täällä tavan kansalainen hätää kärsimässä kun ei itseään saa edes puolustaa, koska yleensä jos käytät ihan minkälaista voimaa / välinettä vaan olet itse syytettynä ja rikollinen, ryöstäjä / raiskaaja mikä milloinkin “uhrina”.

85

Viesti @ KM

25.08.2011 @ 13:29

Tuntematon: olen yli viisikymppinen polvivammainen nainen joka tekee töitä yksin ulkona aamuyöstä. Kollegoista on, tietääkseni, tällä paikkakunnalla ainakin yksi raiskattu ja toinen pahoinpidelty. Harvinaista, mutta tapahtuu silloin tällöin.

Polvien takia minut saisi kiinni suurin osa terveemmästä väestöstä, pystyn varsin vauhdikkaaseen kävelyyn mutta hitaahko hölkkäkin rupeaa sattumaan viimeistään parin sadan metrin jälkeen. En myöskään pysty tekemään liikkeitä joissa polvet kiertyvät. Ja vaikka olen kokoisekseni naiseksi kohtalaisen voimakas ei minulla olisi paljon mahdollisuuksia ketään normaalikuntoista miestä vastaan, varsinkin kun pituus on alle 160 senttiä.

Eli kiitos vaan suosituksista. Eivät kaikki ole nuoria ja ketteriä, eikä kaikilla ole mahdollisuuksi valita töitään, ei ainakaan enää minun ikäluokassani paljon mennä ammattia vaihtamaan, yli 50-kymppisiä hyvin koulutettujakaan ei nykyään helposti palkata, saatikka sitten ikänsä fyysisiä töitä tehneitä ja jo raihnaantuvia yksilöitä. Ja kun mennään vielä vähän vanhempiin ihmisiin: viime aikoina on näkynyt näitä uutisia ryöstetyistä eläkeläisistä. Mitäs heille suosittelisit?

84

Viesti @ Gunslinger

23.08.2011 @ 18:12

Tuntemattomalle:
Tätä asiaa ei mielestäni tarvitse mitenkään edes spekuloida, koska on olemassa maita, joissa aseita saa käyttää itsepuolustustarkoitukseen ja homma toimii (kts. Aseen kantaminen muualla maailmassa). Jokainen pahoinpitely-yritys ei loppuisi luotiin, mutta useampi yritys jäisi vain yritykseksi ja ehkä jo mahdollisuus, että uhri voi olla aseistettu voi ennalta ehkäistä pahoinpitelyn yrityksen. Kyllä oikeusvaltiossa joka tapauksessa oikeudessa katsottaisiin, oliko aseen käyttäminen oikeutettua. Myös nyrkkien käyttö itsepuolustukseen on Suomessa käytännössä kiellettyä eikä nyrkkeilystä muutenkaan ole hyötyä, jos hyökkääjän ja uhrin kokoero on suuri. Entä jos oikeudeton hyökkääjä onkin pikajuoksua harrastava ammattinyrkkeilijä? Aseet tasapäistävät tilannetta kummasti.

83

Viesti @ Nimetön

23.08.2011 @ 16:30

Missä vaiheessa olisi oikeutettua ampua itsepuolustukseksi? Jos jokainen pahoinpitely yritys loppuu luotiin ja siitä ei saa tuomiota niin johan olisi tämä maa jännä paikka. Eipä nuo järjestäytyneet rikolliset hirveämmin tavallisia kansalaisia niillä aseillaan osoittele ja muutenkin kuolemaan johtavat ampuma tapaukset ovat nykyisellä aselaila riittävän vähäisiä. Jos jokaisella olisi oikeus kantaa asetta itsepuolustukseksi niin uskon että toisin olisi. Suosittelen että opettelette pojat/tytöt ihan perinteistä nyrkkeilyä ja juoksua itsepuolustukseksi. Se on jalojen vika jos selkäänsä ottaa.

82

Viesti @ Gunslinger

10.08.2011 @ 18:26

Eetulle:
Tiedän, että suomalaiset rikolliset saavat luvattomia aseita todella helposti, joskin kadulla aseiden hinnat ovat aika korkeat verrattuna luvallisten aseiden hintoihin. Voi olla, että jotkin maahanmuuttajat voivat salakuljettaa aseita lähtömaastaan, mutta on kyllä hankala uskoa, että esim. somalialaiset toisivat aseita Somaliasta Suomeen. En myöskään muista lukeneeni yhtään uutista, jossa somalialaiset olisivat käyttäneet tuliasetta rikoksentekovälineenä Suomessa. Sen sijaan esim. Kosovo ja muut entisen Jugoslavian alueen maat voivat olla yksi luvattomien aseiden lähde myös Suomessa kiitos EU:n vuotavan rajavalvonnan.

81

Viesti @ Eetu

09.08.2011 @ 21:28

Aselain tiukentaminen + muslimit, somalit yms. paska Suomessa on huono yhtälö. He saavat laittomia aseita jopa helpommin kuin suomalaiset rikolliset.

Tälle sivustolle pitäisi saada lisää julkisuutta =/

75

Viesti @ KM

13.04.2011 @ 20:25

Varsinais-Suomen alueella Perussuomalaisten Maria Lohelalla näyttäisi olevan ainakin siedettävä asenne aseisiin, blogin perusteella. Ei tietoa kuinka pitkälle olisi valmis menemään oikeaan suuntaan mutta on sentään ainakin kritisoinut uutta aselakia.

71

Viesti @ Powder

18.03.2011 @ 5:01

Tällä hetkellä ainoat vapaata aseenkantoa kannattavat lienevät Teemu Lahtinen ja ehkä selkeimmin Lari Yltiö. http://www.facebook.com/pages/Lari-Ylti%C3%B6-eduskuntaan/198124206870857 Haluaisi ainakin New hampshiren tyylisen libertaarin lainsäädännön suomeen.

28

Viesti @ Gunslinger

07.09.2010 @ 20:04

to M.Helenius
Hyvä kysymys. Tällä hetkellä tiedossani ei ole kuin yksi ehdokas, joka on kantansa selkeästi ilmaissut. Koko sivujen perustamiseen sain kipinän Perussuomalaisten Teemu Lahtisen kirjoituksesta “Ei lisää uhreja, kiitos”

http://www.teemulahtinen.fi/2009/12/31/ei-lisaa-uhreja-kiitos/

Tuossa kirjoituksessa Teemu puki sanoiksi sen mitä itsekin ajattelin liittyen Sellon murhiin. Teemu Lahtinen on Perussuomalaisten ehdokkaana Uudenmaan vaalipiirissä. Toivottavasti ilmaantuu lisää ehdokkaita, jotka uskaltavat tuoda julki omat tämänsuuntaiset mielipiteensä.

25

Viesti @ M. Helenius

07.09.2010 @ 15:20

Onko bloginpitäjällä tiedossa aseellista itsepuolustusta kannattavia eduskuntavaaliehdokkaita?

24

Viesti @ KM

26.08.2010 @ 16:57

Pieni lisäys: Mutta jos Suomessa olisi laillista käyttää asetta itsepuolustustilanteessa, ja laillista kantaa, hankkisin käsiaseen, opettelisin käyttämään sitä, pitäisin huolta siitä että harjoittelen sen käyttämistä jatkuvasti, ja kantaisin sitä.

Itsestäänselvyys, tuo ‘käyttää’ pätkä, mutta ehkä parempi kuitenkin laittaa näkyviin…(-:

23

Viesti @ KM

26.08.2010 @ 16:34

Muutamia ajatuksia: olen nainen ja olen suurimman osan elämääni tehnyt töitä joissa joutuu liikkumaan öisin yksin, iltasiivousta, lehdenjakoa ym. En ole koskaan varsinaisesti pelännyt, mutta mieleen tulee aina välillä se mitä voisi tehdä jos jotain tapahtuu. Ehkä tämä sai alkujaan minut lukemaan itsepuolustuksesta, ja sen jälkeen aseiden kantamisesta niissä maissa missä se on laillista.

Nainen on miltei aina fyysisesti alakynnessä miehen kanssa, ja nykyään en edes pystyisi juoksemaan karkuun kovin hyvin (polvi alkaa hajota). Joten mitä vaihtoehtoja jää? Rahat ja autonavaimet voi antaa kiltisti, ehkä myös antaa raiskata jos se on tyypillä mielessä (ja uhrit eivät muuten ole läheskään aina niitä nättejä nuoria naisia minihameissa), mutta entäs jos kohdalle sattuu sekopää joka vain haluaa hakata koska satut näyttämään vähän sen exältä tai ihan vain huvin vuoksi? Ei mitään näistä ehkä usein tapahdu, mutta minua on uhkailtu pari kertaa (kummallakin kerralla tyyppiä kait vain huvitti pelotella), ja eipä se että se on harvinaista uhria paljon lohduta jos kohdalle sattuu.

Jos nainen aikoo tapella vastaan todennäköisimmin toimiva metodi oletettavasti olisi lyödä/potkaista/käydä käsiksi varoittamatta, mahdollisimman arkaan kohtaan ja mahdollisimman lujaa, ja toivoa että onnistuu niin hyvin että kaveri ei pääse juoksemaan perään ihan heti. Ja jos homma toimii, joutua todennäköisesti sitten myöhemmin syytetyksi hyökkääjän pahoinpitelystä, ja/tai pelätä jatkossa sitä että törmää tyyppiin uudestaan jos ei ole mahdollista vaihtaa paikkakuntaa.

No, aina voi tietysti huutaa apua ja toivoa että joku kuulee ja soittaa poliisit paikalle. He sitten voivat hankkia ambulanssin. Ja mahdollisesti jopa joskus myöhemmin löytää hyökkääjän, joka jopa saattaa joutua vankilaan muutamaksi kuukaudeksi, tai ehkä jopa muutamaksi vuodeksi. Tai sitten ei.

Aika huonot vaihtoehdot.

Jos taas olisi mahdollista kantaa asetta – ilmeisesti suurin osa Yhdysvalloissa tapahtuvista onnistuneista itsepuolustustapauksista joissa on käytetty asetta ei ikinä päädy lehtiin, tai oikeuteen, koska niissä ei tapahdu muuta kuin se että uhriksi aiottu joko ottaa aseen esiin, tai pelkästään näyttää että hänellä on ase mukana.

Useimmilla ihmisillä on toimiva itsesuojevaisto. Myös rikollisilla.

Minä en harrasta ampumista enkä omista aseita – liian kallis harrastus minun tuloillani. Mutta jos Suomessa olisi laillista kantaa, hankkisin käsiaseen, opettelisin käyttämään sitä, pitäisin huolta siitä että harjoittelen sen käyttämistä jatkuvasti, ja kantaisin sitä.

Huolimatta siitä että totta puhuen vähän pelkään aseita. Samanlainen juttu kuin mikä tahansa muu fobia: älyllisesti tiedän nykyään että se on typerää, ainakin niin kauan kun niitä käsitellään asiaankuuluvalla varovaisuudella, mutta tunnetasolla, no, niillä voi tehdä pahaa vahinkoa ja ne pitävät ilkeää ääntä ja ovat muutenkin pelottavia. Mutta jos käärmekammosta on mahdollista päästä eroon (henk.koht. kokemusta), niin eiköhän se onnistuisi lievän asekammonkin kanssa.

Kiitos näistä sivuista.

22

Viesti @ KM

20.08.2010 @ 6:54

Naisista ja aseista:

http://corneredcat.com/

19

Viesti @ Gunslinger

10.05.2010 @ 18:29

PaPille: Perustin nämä sivut, jotta voin kertoa omat mielipiteeni tästä tärkeästä asiasta. Lisäksi päätin kerätä faktoja väittämieni tueksi. Jos tahdot puhtaan infosivuston, niin saat tehdä sellaisen itse. Kannatan kyllä ajatusta.

Mielestäni tämä asia on nimenomaan poliittinen, koska poliitikot niitä lakeja säätää. Aseet kuuluvat vapaaseen yhteiskuntaan ja maanpuolustus on yksi tekijä vapaan yhteiskunnan taustalla. En tiedä, mitä tarkoitat suojeluskuntahenkisellä hörhöilyllä, mutta pidän suojeluskuntajärjestöä suuressa arvossa. Jostain syystä suurin osa sotiemme sankareista oli suojeluskuntalaisia. Kukaan tuskin tohtii moittia esim. Simo Häyhää suojeluskuntalaiseksi hörhöksi! Pelkät aseet eivät riitä, vaan niitä on myös osattava käyttää.

En tuomitse Open Carry -ideologiaa ja lisäsinkin siitä tietoa sivuilleni, mutta mielestäni Concealed Carry toimii paremmin. Kaikki nykytilanteeseen tulevat edistysaskeleet otetaan kuitenkin ilolla vastaan. Minulle nimittäin riittäisi, että ylipäätään jotenkin saisin asetta laillisesti kantaa. Eihän sitä koskaan tiedä, milloin sattuu vaikka samaan aikaan Shkupollin kanssa kauppaan.

18

Viesti @ PaPi-

09.05.2010 @ 22:03

Olen kanssasi täysin samaa mieltä yleisesti aseenkanto-oikeudesta, mutta voisiko tämä sivusto olla vähemmän isänmaallinen ja kiihkoileva. Tämä lienee ainoa suomenkielinen asiaa käsittelevä sivusto, enkä haluaisi että tärkeä asia profiloituisi suojeluskuntahenkiseksi hörhöilyksi.
Esimerkiksi nuo talvisodan jampat yläbannerista voisi poistaa, ja muut poliittiset kannanotot voisi myös poistaa. Sivusto voisi pyrkiä pitäytymään pelkästään asiassa.
Open Carry – ideologian kannattajia on myös monia, eikä sitä tulisi tällä sivustolla tuomita niin voimakkaasti (toimii mainiosti esimerkiksi New Hampshiressa). Henkilökohtaisesti kannatan aseenkantajan valintaa. Hän voi halutessaan kantaa asetta julkisesti holsterissa, tai sitten piilotettuna.

16

Viesti @ "Anonyymi Pelkuri"

28.04.2010 @ 18:07

Eksyin vahingossa sivullesi etsiessäni tietoa.

Olen kanssasi samaa mieltä, Mutta tälläinen idealogia vaatii enemmän kannatusta JA julkisuutta saadakseen aikaiseksi varsinaisen poliittisen keskustelunaiheen -jota kansalaisten tahdosta voitasiin jopa harkita.

Itsepuolustuslakeja tulisi muuttaa siten että itsepuolustus olisi varsinaisesti edes mahdollista, Joka tällä hetkellä ei ole.

Kumminkaan tätä idealogiaa ei tulisi liittää tiettyyn poliittiseen ryhmään. Vaan ajatuksen pitäisi olla poliittisista ryhmistä riippumaton kansalaisten valinta yleisen turvallisuuden puolesta.

Hyssyttelyn pitää loppua.

Meidän pitää vain hyväksyä se fakta että maailma on muuttunut ja poliisi ei ole kaikkialla -eikä ehdi kaikkialle.

Varmaankin paras tapa herättää keskustelua olisi käyttää -ironista kyllä- samaa taktiikkaa kuin eläinaktivistit, Eli flyereitä ja tarroja joissa on tietoa ja kysymyksiä.

13

Viesti @ Gunslinger

14.04.2010 @ 23:19

Jyrille: Laita se linkki. En ole lukenut ko. artikkelia Tieteen Kuvalehdestä ja Googlella löytyy kaikkea epämääräistä ko. hakusanalla. Näillä sivuilla on kuitenkin tarkoitus käsitellä nimenomaan Aseellista itsepuolustusta ja oikeutta kantaa asetta itsepuolustustarkoituksessa. Olisi hienoa, jos myös suomalaiset naiset voisivat kantaa käsilaukuissaan esim. Smith & Wesson J-Frame kokoista snubnose-revolveria mahdollisen raiskaajan varalta. En usko, että kukaan olisi niin julma, että vaatisi raiskattavan odottamaan suorituksen loppuun asti, jotta hän voisi soittaa poliisille sen sijaan, että ampuisi raiskaajalta paskat pihalle.

8

Viesti @ Instinct

26.03.2010 @ 9:17

Todella hyvä ja asiallinen sivu, näin asioiden pitäisi ollakkin

7

Viesti @ Sasu Mattila

22.03.2010 @ 20:35

Kiitos hyvästä ja selkeästä tietopaketista.

Aseenomistus tulisi turvata Perustuslaissa ja suojeluaseet tulisi laillistaa. Tosiasiat ja historia osoittavat tämän selvästi.

6

Viesti @ Jyri Snellman

22.03.2010 @ 16:36

Entäs Spike Condom eli piikkikondomi raiskaajia vastaan? Pahoittelen että en löytänyt tähän hätään kunnon linkkiä, koska luin kyseisestä keksinnöstä Tieteen kuvalehdestä kirjastossa.

Kansallismielisillä palstoilla kun puhutaan niin paljon mamujen tekemistä raiskauksista.

Nykyinen teräaselaki ainakin mielestäni pitäisi arvioida uudelleen.

4

Viesti @ jeremias

19.02.2010 @ 11:48

Hyvät sivut!

3

Viesti @ Hyvä blogi oon samaa mieltä.

18.02.2010 @ 18:34

Sotaveteraanien käyttämä vapauden työkalu oli pyssy ja niitä ei saa kansalta kieltää. Ne joka ne kieltää on maanpetturi. Venäjä tulee itärajan yli se sekunti ku aseet kielletään kansalta.

1

Viesti @ Kirkkoherra

13.02.2010 @ 14:00

Loistavat sivut ja paljon asiaa!!! Voi kun vaan mitään tietämättömät asehysteerikot joskus vaivautuisivat perhehtymään heitä niin paljon kiinnostavaan aiheeseen, kiihkoamisen sijaan.

Ps. Kuvasivun revolverikuvassa on kirjoitusvirhe. Pitäis olla “I put my faith in this” H-kirjain puuttuu.

Tsemppiä!!